Metoda opracowana przez Freda Warnkego przeznaczona jest do pracy z dziećmi i osobami dorosłymi u których występują:
📍 trudności w nauce,
📍 problemy logopedyczne,
📍 problemy w lateralizacji,
📍 zaburzenia przetwarzania słuchowego,
📍 problemy w nauce czytania i pisania,
📍 problemy osób z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej lub u których zdiagnozowano dysleksje,
📍 problemy ze słyszeniem wynikającym ze starzenia się układu słuchu.
Trening metodą Warnkego przede wszystkim polega na automatyzacji koordynacji półkul mózgowych. Metoda ta przyczynia się do poprawy funkcjonowania dziecka w zakresie centralnego przetwarzania słuchowego, koordynacji słuchowo-ruchowej i wzrokowo ruchowej.
Cele formy wsparcia:
➡️ zwiększenie koncentracji uwagi,
➡️ zwiększenie szybkości zapamiętywania,
➡️ usprawnienie analizy i syntezy głoskowej,
➡️ usprawnienie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
➡️ usprawnienie przetwarzania spostrzeżeń wzrokowych i słuchowych,
➡️ usprawnienie podzielności uwagi,
➡️ wyrównanie problemów w zakresie centralnego przetwarzania informacji.